China Insight Research Society

. P.O Box 75007
3625 Riverside Way
Ottawa, Ontario
K1V 1BO
Feb 27, 2006
Secretary General
Canadian Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC)
Ottawa, Ontario K1A ON2
Dear Secretary General:

Re: Public Hearing on Broadcasting‘ Public Notice CRTC 2005-124

I, on behalf of China Insight Research Society, strongly urge the CRTC to hold a public hearing on

CCTA (ceased to operation on February 10)’s application to add the proposed nine Mainland Chinese| |

TV services to the list of satellite services eligible for digital distribution in Canada.

Due to the complexities of the Communist-nature of the 9 TV channels and the short time/CRTC had
opened for public comment, which fell during the Federal Election on the Christmas and New Year
holidays, we think that it is CRTC’s responsibility to deliberate the possible outcomes oiﬁranting the
TV channels from Communist China and to have prolonged time to listen to the public, and thus, to

make a decision that really benefit both Canadians and Canada.

In addition, we found that the replies from CCTA and CITVC trivialized the human rights violations
China and the roles the TV services played in these violations. They also avoided key issues such as
evidences showing the use of abusive and hate inciting language in their programs. Therefore, we
strongly propose that CRTC hold a public hearing that would help to clarify the facts. '

The concerns raised by the interveners are serious. The Canadian broadcast system “make(s) use of

radio frequencies that are public property and provides, through its programming, a public service }

essential to the maintenance and enhancement of national identity and cultural sovereignty;

(Broadcasting Act 3(1)(b)). At risk here is Canadian national identity and cultural soverei ty, as well
as the safety of Canadians and/or organizations who may be found in contrast to the advancement of - |

the communist mandate here in Canada. We suggest that CRTC take all the concerns in th
submissions seﬁog%y%ng further consult the public with a public hearing.

-
LRI

CRTC &n B:1B OZHAR®

President, China Insight Researcﬁ_;Society

china_ )'r:.s{qh,t@ sYympatico.CA

?éji]

i




China Insight Research Society
P.O Box 75007
3625 Riverside Way f
Ottawa, Ontario
K1V 1BO
February 24, 2006 g‘
Secretary General w
Canadian Radio-television and Telecommunications Commissions (CRTC) b
Ottawa, Ontario S :‘{:;

K1A ON2 i

Re: Communist Torture Song “The Same Song”, sung in Toronto

Dear Secretary General:

On Monday January 16, China Insight Research Society submitted the reas
our opposition to the application by CCTA to add the nine mainland Chinese TV services to the
list of satellite services eligible for digital distribution in Canada.

We wrote: In 1971, Canada passed the Human Rights Act, making it illegal to publicly incite hatred
or contempt against an identifiable group, defined by race, religion, gender, or ethnic origin.

Hatred and denunciation of specific groups has always been at the foundation of the Communist
regime in China.
Currently the latest targeted groups include members of the spiritual group Falun Gong. Hate has

always been used by the Communist regime as a weapon as it has carried out its repression, terror,
murderous purges and genocide.

A perfect example of this is the so-called musical show produced by the CCTV and performed in
the Rogers Center in Toronto that promoted communist ideology and hatred, the day before we filed
or submission. We have learned it was later being performed in New York, and Los Angeles in the ;
following fortnight. ~ :

“The Communist regimé-run China Central TV (CCTV), which for the last several decades has :
been a main mouthpiece and collaborator in the CCP’s persecution of the Chinese people, has
formed a performance troupe called ‘The Same Song’—named after a song used at forced labor
camps to deprive people of their spirit and dignity in mainland China— to put on a musical show in
several North American cities around the Chinese New Year.”

We described in our submission that CCTV is “one of China's most important news outlets. It is the

important mouthpiece of the Chinese Communist Party. It is an important battlefield for ideological
works.”

As you will read in the referenced news articles: “Since the CCP started its nationwide persecution
on Falun Gong in July, 1999, ‘The Same Song’ has played an important role in the persecution of
Falun Gong practitioners, as well as a symbol of accomplishment and celebration by CCP officials
and police in the brainwashing and transformation of Falun Gong practitioners. According to
information provided by practitioners who have suffered brainwashing in the forced labor camps, as
well as the testimony from practitioners who have left Mainland China, this song| was an




indispensable part both in the process and completion of the brainwashing process to force
practitioners renouncing their belief. The flaunting statement from CCP's propaganda office on the
effectiveness of brainwashing has validated the affidavits of the victims.”

The Background of the Theme Song in the “The Same Song” and the Performance

The “The Same Song” was created in 1990, lyrics by Chen Zhe and Ying Jie, music by Meng
Weidong. In 2000, CCTV, the mouthpiece of the Chinese Communist Party (CCP) made & musical ||
program with the same title which it still continues to broadcast regularly. The theme song of the |
program is none other than “The Same Song”. = l :

“The Same Song” is a Tool for the CCP's Ideological Indoctrination and this show promoted
communist ideology,

“The Same Song” is a Chinese pop song employed in the slave labor camps to break the will of
prisoners and mark their renouncing their beliefs. Prisoners are subjected to repeated recordings of
the song, and are forced to sing the song together with their torturers and prison guards after they
have signed a renunciation statement.

This is a perfect example of the type of “communist culture” one can expect the Communist
Chinese TV channels to broadcast into Canada if the CRTC mistakenly granted them licenses,

We encourage you to read the articles below:
(1) Investigative Report on CCTV's Performance Tour "The Same Song" in North America
http://english.epochtimes.com/news/6-1-16/37036.html
(2) Victims Want Torture Theme Song Stopped

“Same Song” brings back excruciating memories for survivors of torture by | Chinese
communist regime

httn://erggﬁsh.enochtimes.com/news/é-1-1 8/37098.html §‘
(3) Urgent Notice Regarding CCP's "The Same Song" ‘
http://english.epochtimes.com/news/6-1-15/37038.html

(4) FBI Investigates Organizers of the Same Song Show
http://www.theepochtimes.com/news/6-1-20/37189.html

Thank you for your time and consideration.

Sincerely,

Jing m

President, China Insight Research Society




T T T 3 T TERTY i ” il = G T j ki

1of2

Friday » Fe
24

<

Rogers to offer China's propaganda package

Joel Chipkar
Special to the Financial Post

Friday, February 24, 2006

Rogers Cable is sponsoring nine Chinese-language TV channels to broadcast in
Canada, without warning its customers that the Chinese government will be using
these channels to incite hatred and instill fanatic communist patriotism. A decision
from the CRTC (Canadian Radio-television and Telecommunications Commission)
on whether the channels should be allowed to broadcast unedited is pending.

The fundamental news source for these nine channels is the Xinhua News Agency,
dubbed "the World's Biggest Propaganda Agency" by Reporters Without Borders
(RSF).

According to a recent RSF investigation report, "The general public receives only
superficial and distorted news ... as far as Chinese media goes, nothing Is said,
nothing is listened to and nothing is seen in China without the prior agreement of
Xinhua.... At Xinhua, the administration and the CCP [Chinese Communist Party]
are so alike that they are hard to separate.”

The contempt for the truth and for human life surfaced in Chinese TV programs
glorifying the 9/11 terrorist attacks. Beijing Television made a documentary called
Attack America, proclaiming it to be an "educational film" that shows "America
repaying its blood debts with blood.”

Witness how China's state media deals with such issues as the 1999 student
democracy massacre in Tiananmen Square. According to Chinese TV, the
massacre didn't happen and the students were to blame for attacking the soldiers
first. Imagine what that has done to the families of the dead. Imagine if your
evening news blamed innocent Jews for provoking Nazi soldiers into gassing
them. ' '

When a Canadian Chinese-language broadcaster aired a news story produced by
CCTV, one of the nine channels, that tried to frame Falun Gong for motivating a
man to kill his wife, the Canadian Broadcast Standards Council (CBSC) ruled that
it was "unfair and improper in its method of linking the murderer to Falun Gong."
CBSC further stated that it was "not journalism"” but "nothing more or less than a
biased attack on Falun Gong by the producer of that news item."

Such "news items" have run rampant in China and have resulted in widespread
hatred, torture and death of men women and children who practice Falun Gong.
An Amnesty International report titled The Crackdown on Heretical Organizations
states how these types of "massive propaganda campaigns” have been used in
many CCP attacks throughout history.

Unfortunately, Westerners, even many Canadian intellectuals, appear to have
very little awareness of the destructive nature of CCP propaganda, whose ultimate
purpose is to maintain power by controlling what Chinese people see and hear.
The government's desire for control is further witnessed in its attempt to control
the Internet through what has become known as the Great Firewall of China.

Rogers Cable, which stands to make money selling Chinese propaganda in the
Canadian market, may deny that it is peddling lies. Rogers also seeks to justify
propaganda profits by saying that "engagement” and "openness" have a positive

http://www.canada.com/components/print.aspx?id=70621

2bruary
» 2006

24/02/200

e9-11

1.?:1

-

5 PM



(ﬂ
Print Story - canada.com network

{
.t
3

Westerners would be naive to think the world exists on a level playing field under 1
the presumption that everyone behaves as we do, or that everyone's voice should Ci
be given an equal and valid perspective. It is simply not true. AR

The CCP is a totalitarian

as it pleases. It is responsible for the estimated killings of more than 80 million of
its own people during its 60-year rule. It has blocked all uncensored media from

entering China. It has through its own media rallied hyper-nationalism and ‘
allegiance to the CCP. And it is under no obligation to answer for its actions. Now |

it is looking outward.

Rogers Cable is planning to bring this propaganda package to Canada. Mixed into
the Chinese TV channels sports, entertainment and news will be programming
designed to "guide public opinion” of Chinese Canadians living here. Neither the

CRTC nor Rogers will be

Canadian laws and industry standards.

This mouthpiece for everything Canadians abhor does not deserve the i
endorsement of the CRTC.

Joel Chipkar is a Toronto writer and a spok

of Canada.

Copyright © 2006 CanWest Interactive, a division of CanWest MediaWorks Publications, Inc.. All rights reserved.

20f2

effect on the Chinese situation. However, when discussing foreign propaganda i
mandates with CCP comrades, these initiatives are not spoken of in terms of
sharing China's culture or in terms of prospective business ventures. They are ‘
regarded as classic communist "struggles" or "battles” to attain victories in its
foreign propaganda initiatives. As the head of the foreign propaganda office of the
CCP, Zhao Qizheng, states, "During this struggle, [we] need to make best use of
the favorable opportunities ... and try to dominate the overseas media. Our goal
is to have the overseas media follow our propaganda."

== =m——

http://www.canada.com/components/print.aspx?id=70621 eQ-l 118-...

regime with absoluite power that is accustomed to doing

able to monitor orregulate the nine channels to uphold

sperson for the Falun Dafa Association

V© National Post 2006

24/02/2006 12:15 PM




10of3

may be allowed to some extent to question freely, but really this is an adjunct of the state machiner
And now, with the Great Wall channels, the CRTC is faced with the state machinery itself.

While Rogers-seems to be hoping the CRTC will accept these stations as entertainment- and culture-
describe themselves differently.

Loyal Mouthpieces

The China Radio Film and Television Group, which oversees all nine of the applicant channels, describes itself

important mouthpiece of the Chinese Communist Party (CCP) Central Committee, an important cul
the CCP and our country.”

China Central Television, which is among the nine channels, also describes itself as a mouthpiece of the col

y.”

driven, the g

tural battlefs

23/02/200

L T
. . . beiy 4
. The Epoch Times | Controversial Chinese TV Seeks Spot in Canada http://www.theepochtlmes.com/tmols/pnnter.asp?1§=.58576
%p@gﬁ%s ‘?Emgﬁ international
< Back to previous page
Home > World > North America | Reglon: Canada_ ... ... ... .. . ... ..o e
- - L] y i
Controversial Chinese TV Seeks Spot in Canada N
By Jason Loftus Feb 23»' 2@06
Epoch Times Toronto Staff [
[
The Canadian cable and media giant Rogers Communication is facing growing criticism over its efforts to bring to
Canada nine Chinese-language television networks from mainland China, dubbed the "Great Wall" package. r
Critics say the channels, all state-run by the Chinese communist regime, are simply propaganda organs of the njjling
communist party and would drown out home-grown and independent Chinese TV. Rogers, on the other hand, hasi:l?uded
the stations for their entertainment and cultural programming, downplaying the propaganda element and saying the
stations will offer Chinese-Canadians more choice. 5
Trying to Follow Phoenix :
In its application to the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC), the now-d fum:t
Canadian Cable Telecommunications Association (of which Rogers was a key player) said the channels offer even pir'g
from culture, fashion, and travel to Chinese opera and chess. A spokeswoman for the CCTA says the applicatian was
market-driven. There is no mention of political content or editorial policy.
And with good reason.
Rogers was successful in November in bringing another Chinese-language network, the Hong Kong- aised Phoenix TV,
Canada with a similar approach. Phoenix is 9% owned by the Chinese government. But the station stressed in i
application that it is independent from China's communist regime and simply wants to serve local Chinese viewers
It was a line that the CRTC appears to have bought, as Phoenix gained its license and was on the air by the end off 200 .
However, a feature article in last Saturday's Toronto Star tells a different story. |
Phoenix head Liu Changle, the newspaper reported, is a former People's Liberation Army colonel and manager atz t
Communist Party's official radio station. His success, The Star said, has depended on the Chinese government. i
"Let's face it, what he's showing are programs approved by the state,” Lestie Chan, a professor of new media stu dies at
° the University of Toronto, was quoted by the paper. 1
"l think the Chinese government would like to show to the outside world that there is some opening up, that ¢ tizens

tations

aﬁ "
eld f

=

)munist

:58 AM

—
e -
19



" The Epoch Times | Controversial Chinese TV Seeks Spot in Canada
party.

20f3

The applitation by China Central Television and the others to broadcast on Canada’s airwaves is
orders Chinese chairman Hu Jintao gave to a conference on Party propaganda and ideology in December 2003.

"You should continue to see the strengthening and improving of our propaganda exports as a strategic mission, one we

to the battle of propaganda and ideology,” he said.
Other officials have echoed Hu's statements in speeches to China's media brass.

"Radio, fiim, and television propaganda overseas is an essential and critical part of our Party's foreign propaganda
an, deputy director of the State Administration for Radio Film and Television, told a conference| on overseas
strategy. "It is'a global and strategic undertaking in service of the Party and the nation.” "

But in gaining access to foreign airwaves, the communist party seems to have learned overt propaganda won't

That's why culture has become a cornerstone of the propaganda effort.
And it's not only with media.

Political Agenda Cloaked in Culture

The Chinese communist regime has organized a slew of high-profile cultural events in western countries over the last

couple of years, including in Canada, with the propaganda agenda never far behind.

At first, culture and communism might seem like strange companions. After all, those familiar with China's C

ltu
Revolution of the '60s and 70s know that the communist party sought to destroy all vestiges of China's traditior’l—g

culture. Religious believers, artists, scholars, and others were persecuted severely, millions were killed, and ¢

relics were destroyed.-

In recent times, though, the party has allowed a revival of Chinese culture—in form, that is. However, its tight
ideology has not loosened.

Former Canadian heritage minister Shelia Copps summarized the communist party's approach to culture at a f
the University of Toronto last August.

"By replacing the ancient Chinese folk songs with odes to socialism, the CCP has cleverly built
Chinese culture only to promote a political agenda,” Copps said.

"By creating a political climate which stifles creativity and discourages pluralism, the CCP has attempted to repl
4,000 years of Chinese history with a 50-year history of political culture.”

And recently, the CCP has been making big investments in promoting that culture overseas.
Culture Shock

A state-organized "China-France Culture Year" that ended in July 2004 included over 300 Chine

France, according to state-run Chinese media. That included a parade in early 2004 in which performe
reportedly many of the 7500 participants were flown in from mainland China.
Later that year, Chen Weiyuan, the editor of a government publication on foreign relations strategy wrote abo

success of the activities in France.

"The success of the Chinese-French Cultural Year is quite an inspiration for our overseas propaganda work,” Chen

"Taking the approach of cultural exchange in overseas propaganda will have a far-reaching and lasting effect and

dissemination of our nation's will. Compared with economical diplomacy and political diplomacy, cultural diplor
able to have our target audience unknowingly accept [our propaganda]. Such cultural infiltration through

influence cannot be underestimated.”
And so the regime has tried to repeat its success.

A delegation of 500 Chinese performers was sent to tour Australia in the first few months of 2006 in what it billed
"Greatest Chinese Culture Show in Australia's History.”

23/02/2006

http://www.theepochtimes.com/tools/printér.asp?iﬁ=.

in line, theh, With

upon the hist

cultural events

wil

well received by the target nation [...] Culture is a 'soft’ component of our nation’s power. Cultural diplomacy is ‘? soft’

subt!

as} the

38576

o

— =

lt,ur

=3
.

o

=]

s and

ut the

rote.

acy s

11:53 AM



o
" The Epoch Times | Controversial Chinese TV Seeks Spot in Canada : http://www.theepochtimes.com/tpols/printer.as ?fd—— 8576

, A former diplomat in the Chinese Consulate in Sydney critical of the tour told The Epoch Times the event would llke y
» cost 100 million Chinese yuan (about $US 12.5 million), adding that 150 million Chinese earn less than $US 1 per day.

: Chen Yonglin, who was the First Secretary at the Chinese consulate in Sydney until his defection in May 2004, said the

event was actually the greatest propaganda event in Australia’s history. : |

Rogers a Partner?

Back in Canada, the Chinese culture pitch seems to have gained Rogers's attention. The CCTA says Rogers has be n e
leading supporter of the Great Wall television package bid with CRTC. Rogers also sponsored a large concert org anized
by China Central Television at the Rogers Centre in January and has announced it will sponsor a large Chinese Lante
Festival at Ontario Place this summer. ’

The."Same Song” concert on Jan. 15 featured big name performers from mainland China. The main song in the nte .
called the "Same Song,"” was included in a concert called "Ode to the Party” in June 2001 and is among 1 00 son S
selected by the communist party for "patriotism education” among Chinese youth. It has also been a theme | ong n
China's labour-through re-education camps to symbolize the successful "transformation” of Falun Gong practitlrl\ers—a
process that is most often accompanied by extreme torture. |

they were forced to sing the song before receiving any meals and, when tortured into renouncing their beliefs, e sor

was sung by labour camp guards as a sign of victory. i

Four Toronto-area Falun Gong adherents said the song brought back painful memories-of torture and abuse. e)? szy
g

An inside source told The Epoch Times that the concert was ordered by the 610-office, the communist party age ncy n
China responsible for implementing the persecution of Falun Gong, who called on the Toronto Chinese consulate to
make it happen.
A research group within the state-run news agency that provides content to the Great Wall networks ang other
state-run Chinese broadcasters, Xinhua, recently instructed its staff: "We should make friends with the dignitaries of

foreign media. We should have intimate relationships with them, and execute well our foreign propaganda with their
help.” g

3
3

Perhaps the communist authorities feel they have found a willing partner in Rogers. |

Copyright 2000 - 2005 Epoch Times International

30f3 23/02/2006 11:53 AM



Print Story - canada.com network http://www.canada.com/éomponents/priﬂt. px?id=c5d35c4§ €660-...
— ’ ‘ ] Thursday » FeIruary
v canada.com 23 » 2006
WHIGE PRRSPLETIVES COMMECY

CRTC should avoid trap set by China

The Ottawa Citizen

Thursday, February 23, 2006

Re: The Great Wall goes high-tech, Feb. 18.

I applaud the Citizen for this editorial, which pointed out what Canadians have
known for some time,

Canadians, like people in other western countries, have a love-hate
relationship with China.

On the one hand, we appreciate ancient Chinese culture and arts, and we ik
desire to have a share of the huge economic market that is opening up.

On the other hand, we find the lack of freedom under a communist regime and
its abhorrent practices to be unacceptable. Add to this the price of doing

business in China: when dealing with the Chinese Communist Party (CCP) i
regime, businesses are required to compromise their western values and R
ethics. |

Selling technology that helps the CCP control and persecute its own citizens is ;
a prime example of how far companies will go to make a profit. By ignoring
ethical concerns, businesses have lowered their standards and become parties
to subterfuge and control that allows people to be sent to prison for long terms
for "revealing state secrets" -- just because they dared to post an article on
the Internet that is critical of CCP activities.

It seems the CCP is not limiting itself to just controlling the information

available to residents of mainland China, it also wants to control its expatriates :
right here in Canada. The CCP has applied to the CRTC to license nine TV 5
stations that can be used to spread propaganda and misinformation. The L
application is supported by Rogers Communications.

Of the more than one million Chinese people living in Canada, there are many
who don't speak English. These people would welcome Chinese-language
programming. However, I wonder if they want such programming to be laced
with CCP ideology?

Your editorial stated, "It's time companies in free countries stood up for the ;.
citizens of China, who are so valiantly standing up for themselves." There is no i
better example of Chinese citizens standing up for themselves than the
practitioners of Falun Gong, who are not even allowed to follow their own
beliefs.

I hope that the CRTC will not fall into the trap of doing business with China at
any cost and end up aiding and abetting the spread of poisonous communist )
propaganda. [
Pam McLennan, ]
Ottawa ' L

© The Ottawa Citizen 2006

1of2 . , 23/02/2006 9:55 PM




www.thestar.com

http://www.thestar.com/NAS App/cs/ContentServer?pagena

Phoenix Television not what it says

Feb. 20, 2006. 01:00 AM

Letters must i

clude full n

ions.

me,

address, and phone numb ﬁs of

Phoenix Television rises sender. Street names and phone

Feb. 18. Send your contributions to

On Oct. 28, 2005, Tai Wang Mak, Phoenix's broadcast and engineering director - lettertoed@thestar.ca; viafax to

in Los Angeles, one of the four top executives in the North American division of 416 869-4322;
Phoenix Televislon, was arrested in his L.A. home for smuggling secret military ~ Yonge Street, Toronto, On

technology to China. M5E 1E6.

The news was not that surprising due to the network's strong ties to the Chinese
Communist Party and its consistent echoing of propaganda from the communist  59-300 word
regime. welcome.

What surprised me is Phoenix eventually obtained a licence to broadcast in
Canada and Liu Chang Le (of Phoenix), still portrays it-as an independent television statlon, say
very objective service, we are not slanted or attempt to denounce or hurt anyone. We are only
Chinese community."

One should not forget, in 2003, the Chinese government's efforts to push through the "Article 23" legislatit i
Hong Kong to restrict freedoms initiated a protest taken to the streets by 500,000 Hong Kong residents on July

The Star and many other newspapers reported it as top news.

However, the Hong Kong-based Phoenix, instead of reporting on the protest, broadcast a small

times and on critical Issues, Phoenix Television played a role that CCTV could not.

Elaine Xie, Toronto"

great ho delivery s i n_deals herel

- We reserve the right to ed
letters, which typically run
. Photos are |

[
F
fing, "We run a
here to serve:th

gathering that
supported the mainland government's stance. No wonder the Phoenix staff themselves also said that at cr

EAQs| Site Map| Privacy Policy| Webmaster| Subscribe| My Subscription | RSS Feeds | Webmaking Blog

Home| GTA| Business| Waymoresports| A&E| Life

Legal Notice: Copyright Toronto Star Newspapers Limited. All rights reserved. Distribution, transmission or republication of an'nyi
material from www.thestar.com is strictly prohibited without the prior written permission of Toronto Star Newspapers Umited

information please contact us using our webmaster form. www.thestar.com online since 1996.

1of1

23/02/2oc<f 12:3

b Fo‘;r

B
)

0 PM



TheStar.com - Chinese channels will poison minds http://www.thestar.com/NAS App/cs/Content

www.thestar.com

Server?pagenam?-—-mest...

t
|
iy
I
b

Chinese channels will poison minds
Feb, 16, 2006. 01:00 AM

.| Letters to the editor
We welcome your contributi

ong.

rs of
Full speed on "Great Wall': Rogers bhone
d.
T;
Feb. 13. |
ilto}
I find it's very hard for Westerners to really comprehend how effectively and X to
deeply the Chinese Communist regime controls the media to change or distort e One
Chinese people's minds. Yonge Street, Toronto, Ontario,
M5E 1E6. 3
I was one of the university students on Tiananmen Square during the 1989 . al
pro-democracy movement. I witnessed the goodwill of the students and civilians gft;f; ev';\;ﬁcthh gf’c';t,,ffrﬁﬂ't g
for democracy. Yet, right after the peaceful movement was relentlessly 50-300 words, Photos are || :
suppressed, all the TV channels in China alred program day and night that welcome. 1
labelled students and civilians as mobs that were directed by Western powers
and the army fixed the problem without firing a single gun. A week later civilians T
and students began to praise on TV the government's wise and far-reaching decision to suppress the movement
If people at that time had no choice but to make such remarks against their conscience, then many years
found that shockingly many, if not most, people, who then were students in Tiananmen agreed|in their hez
with the bloody suppression. f
It's not that they lost the ability to judge right from wrong; it's the information from the media in China th
judgments on which is so smartly designed, staged or crafted that it seeps into the mind day after day unt

distorted. Yes, it's all about choice. But if the nine channels come here, people have no choice but to be pg

Michael Cui, Mississauga

Get areat home delivery subscription deals here!l

FAQs| Site Map| Privacy Policy| Webmaster| Subscribe| My Subscription | RSS Feeds | Webmaking Blo

Home| GTA| Buginﬂj Waymoresports| A&E]| Life

Legal Notice: Copyright Toronto Star Newspapers Limited. All rights reserved. Distribution, transmission or re

material from www.thestar.com is strictly prohibited without the prior written permission of Toronto Star Newspapers Limite

information please contact us using our webmaster form. www.thestar.com online since 1996.

1of1

publication of

23/02/2006 1?:31 PM

d. lfor

any




FPinfomart.ca

Canada's source for research, media monitoring and company information.

Free speech and Chinese propaganda: Beijing wants to beam
‘government-controlled TV broadcasts into Canada

Vancouver Sun

Friday, January 20, 2006
Page: Bl / FRONT
Section: Westcoast News
Byline: Daphne Bramham
Column: Daphne Bramham
Source: Vancouver Sun
Idnumber: 200601200138
Edition: Fina(l:

Story Type: Column
Lenrgth: 793 words

Keywords: TELEVISION BROADCASTING; FOREIGN RELATIONS; CANADA; CHINA

The Chinese government wants to beam its
propaganda into Canada on nine digital channels.

All nine -- seven Mandarin channels, some of which
would have limited English-language news
programming, one Fujianese and one Cantonese -
would be operated by China International Television
Corporation, which is controlled by the government.

Carefully packaged with soap operas, dramas,
sitcoms and fashion shows, the Chinese government
wants dxiats message to be allowed unedited into
Canada.

Some of the people who wrote to the Canadian
Radio-television and Telecommunications
Commission before last Monday's deadline for public
comment urged it to approve the application because
they simply want to watch familiar programs from
horéle. Others said it would encourage Canada-China
trade.

Among the powerful backers of the application are
the traditionally pro-China, Chinese Benevolent
Association of Vancouver, which claims to have 85
member organizations representing 50,000 people,
and the National Congress of Chinese Canadians,
which claims to represent 280 Chinese-Canadian
organizations, including the Vancouver benevolent
associiation and to speak for more than 300,000
people.

The NCCC is closely allied with the Liberal
government. In November, it agreed to a
$12.5-million package aimed at redressing the harm
done by the head tax and a nearly 30-year ban on
Chinese immigration. But because that package did
not include an apology or individual compensation,
both the NCCC and the Liberals have been under
attack by head-tax payers and their descendants.

In a letter to the CRTC written in French, NCCC's
Quebec region co-chairman Jack Lee says the nine
channels are needed to better serve Canadian society,
of which the Chinese make up an important part.

Yet Lee and the NCCC opposed New Tang Dynasty
Television's successful application last year for a
cable licence for a Chinese-language station.

"According to our knowledge this group is i
with the Falun Gong group,” said the letter written by
executive co-chairman Pin Tang and signed by the

nine regional co-chairmen,

"The television will become a political propaganda

tool for a small group of anti-China activists and will : |

create conflict in the Chinese-Canadian community.
This is not for the well-being of the Canadian public.
Therefore we are strongly opposed to granting a
licence." '

It's hard to see from how anythint% could be more
divisive in the Chinese diaspora than the long arm of
China reaching into Canada.

That division is certainly reflected by the 290 public
responses to the CRTC.

Philip Lau wrote simply but eloquently in his adopted
language. "All these 9 channels are [the] tongue of
[the] Chinese communist party. They are evils who
never telling the truth."

But at least some-of the opposing letters resulted

from a call to action from the Falun Gong, a spiritual

movement that has been banned by China.

Falun Gong official Lucy Zhou's letter to the CRTC
pointing out that China television broadcast programs
celebrating the 9/11 terrorist attack on the United
States and failed to report on the SARS epidemic is
echoed by others.

Yung Quon Yu of the Chinese Benevolent
Association of Vancouver argued in his letter that
"additional Chinese-language programming will help
promote and preserve Chinese culture as part|of
Canada's diverse multicultural landscape.

But modern mainland Chinese culture is what is
approved by the Communist party, which during the
Cultural Revolution destroyed priceless art and
ancient artifacts, banned music and imprisoned
intellectuals. .

Its popular culture is heavily circumscribed. The
Internet is censored -- as much as any government
can censor it.




v FPinfomart.ca

i
Canada's source for research, media monitoring and company information. ) }

In December, security police arrested online ‘
Jjournalist Yang Tianshui without a warrant. Accused
of "divulging state secrets”, he has not been heard
from since. ,

Just this week, three Chinese journalists were given
prison sentences ranging from one to 10 years for
reporting on clashes in Lishui last May involving
{)easants who were protesting confiscation of their
and. They had been charged with "illegal K
commercial activity, fraud and extortion.” ol

For all of us who value free speech, a free press and 1
freedom of expression, how can we argue for banning ;
any information, even if it is propaganda?

There are parallels between this application and that
of al-Jazeera, the infamous Arabic-language network.
When the CRTC finally approved its application in
2003, it made the distributors responsible for
monitoring and editing out any inappropriate
programs or statements that might contravene
Canada's hate laws.

In the case of Chinese television, the problem is : o
different. It is not so much what China's j -
government-controlled television reports, it's what it : -
does not report that is the problem. And there's no N
.easy fix for that, , , ¥

But here's a thought: ' |

A couple of the China TV supporters told the CRTC i
that approval would be good for trade relations. So, il

let's tell the Chinese government that we'll take their o
channels, if CTV, CBC and Global can operate R
unfettered in China. We'll even translate them.

dbramham@png.canwest.com

Page 2 |




