I*I Canadian Radio-television and Conseil de la radiodiffusion et des
Telecommunications Commission télécommunications canadiennes

Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105
Ottawa, 24 November 2005

Revised lists of eligible satellite services

The Commission approves the addition of six non-Canadian third-language
general-interest services to the lists of eligible satellite services for distribution on a
digital basis. The revised lists appended to this public notice supersede those appended
to Revised lists of eligible satellite services, Broadcasting Public Notice CRTC 2005-79,
8 August 2005.

Introduction

1. In letters dated 16 and 23 February 2005, 12 April 2005 and 11 May 2005, the Canadian
Cable Telecommunications Association (CCTA) requested that the Commission add six
non-Canadian third-language general-interest services to the lists of eligible satellite
services for distribution on a digital basis. The CCTA described these services as
follows:

Radio Television Portugal International (RTPi): RTPi is the international
television network of Radiotelevisao Portuguesa, SA, Portugal’s public
broadcasting company. The RTPi service consists of diverse, general-interest,
Portuguese-language programming, including news and current affairs, drama,
sports and music.

TV Globo Internacional (TV Globo): TV Globo is a 24-hour general-interest
channel in the Portuguese language targeted at the Brazilian and Portuguese
community abroad. TV Globo programming includes tele-novelas, live news,
variety programming, talk shows, documentaries and sports (soccer and live
events).

New Tang Dynasty Television (NTDTV): NTDTV is an independent,
non-profit, Chinese-language television network with its headquarters in New
York City. Its programming is more than 90% Mandarin, and includes world
news, arts and entertainment, variety shows and documentary/educational
programs.

Phoenix North American Chinese Channel (PNACC): PNACC features high
quality programming that caters to Chinese communities in North America,
providing news and entertainment television from Hong Kong, China, Taiwan and
other countries in the Asian Pacific region. The channel broadcasts primarily in
Mandarin. Content includes drama series, music, talk shows, current affairs,
lifestyle shows, infotainment and locally produced programs.

il

Canadid



PTV-Prime USA (PTV): PTV is a 24-hour family-oriented channel in the Urdu
language targeted to South Asian communities residing in North America. PTV’s
diverse programming from Pakistan includes dramas, sitcoms, music, news,
documentaries and religious segments.

Channel One Russia Worldwide TV (Channel One): Channel One is a 24-hour
Russian-language channel targeted to Russian speaking communities in North
America. The channel originates in Moscow and is the international version of
Channel One, Russia’s major television network. Channel One offers a diverse
mix of programming including news and documentaries, dramatic specials,
feature film presentations, contemporary performances, game shows and sports.

In Call for comments on requests from the Canadian Cable Telecommunications
Association for the addition of non-Canadian services to the lists of eligible satellite
services for distribution on a digital basis, Broadcasting Public Notice CRTC 2005-54,
24 May 2005, the Commission called for comments on the requests to add RTPi,
NTDTV, PNACC, PTV and TV Globo to the digital lists. Comments on the proposal to
add Channel One were requested in Call for comments on the proposed addition of
Channel One Russia Worldwide TV to the lists of eligible satellite services for
distribution on a digital basis, Broadcasting Public Notice CRTC 2005-57, 7 June 2005.

Positions of parties
Addition of the Portuguese-language services RTPi and TV Globo

The Commission received over 600 comments from individuals as well as 6 petitions,
including one containing over 8000 names, in support of the CCTA’s request that the
Commission add RTPi to the digital lists. The Commission also received over 200
comments in support of the addition of TV Globo to the digital lists, including a petition
containing 40 names. A number of national organizations and community groups
representing primarily Portuguese-speaking Canadians expressed unequivocal support
for the addition of both services, submitting that approval of the CCTA’s requests would
recognize that access to ethnic programming is fundamental to the success of
multiculturalism, would improve the availability of programming in the Portuguese
language, and would be in keeping with the size and importance of the Portuguese
community in Canada.

1395047 Ontario Inc. (1395047), licensee of the Canadian Portuguese-language
Category 2 service known as Festival Portuguese Television (FPTV), opposed the
addition of both RTPi and TV Globo to the digital lists. 1395047 submitted that the
Portuguese community is not underserved because FPTV and multicultural programming
services already offer Portuguese-language programming. Further, in 1395047’s view,
the addition of RTPi and TV Globo to the digital lists would not provide the Portuguese
community with any category of programming that is not already offered on FPTV.



1395047 also expressed concern that the addition of RTPi and TV Globo to the digital
lists would have dire consequences for the viability of FPTV. 1395047 argued that, since
the costs of RTPi and TV Globo are covered in their home markets, those services could
be offered to Canadian distributors at a much lower cost than FPTV. 1395047 also
submitted that non-Canadian services do not incur additional costs related to the
production of Canadian programming. However, despite its concerns about the impact of
competitive foreign services on Canadian services, 1395047 stated that it continued to
believe that Canadian ethnic communities deserve greater choice of programming in their
own languages.

In reply to the concerns expressed by 1395047, the CCTA filed letters from RTPi and
TV Globo. RTPi submitted that authorizing broadcasting distribution undertakings
(BDUs) to carry RTPi would assist the growth and development of Portuguese-language
services in Canada. RTPi argued that it would be an attractive and well-established
packaging partner for FPTV and perhaps other Canadian services, and would provide
Portuguese-speaking Canadians with an incentive to acquire a package of
Portuguese-language digital services. Further, RTPi stated that a single Canadian
Portuguese-language service such as FPTV could not possibly serve the programming
interests and needs of the entire Portuguese-speaking population in Canada.

For its part, TV Globo stated that its service is directed to the Brazilian community,
which is currently underserved as there are no Brazilian channels available in Canada.
TV Globo also submitted that there is a strong interest in the Brazilian community for the
distribution of its service.

The CCTA argued that the record of this proceeding clearly indicates that the Portuguese
community is underserved and that there is an enormous appetite for
Portuguese-language programming.

Addition of the Chinese-language services NTDTV and PNACC

The Commission received comments from over 1,400 individuals as well as from
numerous community organizations, with the vast majority supporting the addition of
NTDTYV to the digital lists. The Commission also received a petition containing over
45,000 names in support of the addition of NTDTV. Some supporters stated that the
addition of NTDTV would increase the relatively small amount of Mandarin-language
programming currently available in Canada. Others commented that NTDTV is an
independent Chinese-language television channel and that its service provides a different
perspective from that available on other non-Canadian Chinese-language services in its
coverage of topics such as the Chinese democracy movement, China’s relationship with
Taiwan, the Tibetan community and Falun Gong.



10.

11.

12.

13.

14.

15.

The Commission, however, received comments from over thirty individuals and some
Chinese community organizations opposed to the addition of NTDTV, including a
petition with 50 names. The majority of these parties expressed concerns about
NTDTV’s positive coverage of Falun Gong with some alleging that followers of Falun
Gong had an ownership interest in NTDTV.

The Commission received comments from more than 80 individuals and a number of
community organizations in support of the addition of PNACC to the digital lists. Some
supporters argued that the addition of PNACC would be beneficial in that it would
increase the amount of Mandarin-language programming available in Canada.

The addition of PNACC to the digital lists was, however, opposed by over 200 parties,
primarily individuals, as well as some Falun Gong-affiliated organizations and some
Chinese community groups. Opposition to the service was based primarily on the content
of the service’s news programming. Several parties questioned the service’s relationship
with the Chinese Communist Party and the editorial independence of its news coverage
of issues such as SARS, AIDS, the Tibetan community and China-Taiwan relations. In
particular, parties objected to PNACC’s coverage of Falun Gong, which many regarded
as misleading, fabricated or defamatory. Some others, primarily individuals, referred to
PNACC'’s Falun Gong coverage as hate propaganda targeted against Falun Gong
practitioners.

Fairchild Television Ltd. (Fairchild) opposed the addition of PNACC and NTDTV to the
digital lists. Fairchild argued, among other thing, that, with over 160 hours of
Mandarin-language television programming available to Canadians each week on a
national basis, the Mandarin-speaking community is already well served.

In response to concerns raised by parties opposing the addition of PNACC and NTDTV
to the digital lists, the CCTA argued that the record of this proceeding indicates that the
Mandarin-speaking community is underserved. It noted, in particular, that over 46,000
Canadians, through letters and petitions, indicated their support for the programming
offered by NTDTV. With respect to those who disagreed with the editorial, political or
ideological content of the services, the CCTA stated that such concerns were not a
relevant basis on which to oppose the addition of the proposed services to the digital
lists. In the CCTA’s view, services that reflect a diverse range of viewpoints strengthen
the Canadian broadcasting system.

In a letter filed by the CCTA, NTDTV submitted that the Mandarin-speaking community
is underserved and that, if NTDTV were added to the digital lists, over one million
Chinese Canadians would have more choice of TV programs in their own language.
NTDTYV denied that it was a public relations tool for Falun Gong and submitted that its
service would provide Chinese Canadians with independent TV programs and access to
truthful and independent information.



16.

17.

18.

19.

20.

In a letter filed by the CCTA, Phoenix Satellite Television (U.S.) Inc. (Phoenix), the
owner of PNACC, disputed Fairchild’s conclusion that the Mandarin community in
Canada is well served. Phoenix argued that the 160 hours per week of
Mandarin-language programming in Canada cited by Fairchild represents less than the
programming that would be provided by one 24-hour Mandarin-language service.
Phoenix submitted that there is a significant population of Mandarin-speaking people in
Canada that is entitled to more than the equivalent of one full-time Mandarin-language
service.

Phoenix stated that it is regarded as a respectable, independent media organization, and
cited its interviews with a wide variety of Western political leaders to underscore the
distinction between its service and a “Communist front organization.” Phoenix also
stated that parties had cited inaccurate information with respect to its ownership, and
clarified that the mainland Chinese shareholding in Phoenix Satellite Television
Holdings Limited, the parent corporation of PNACC, is less than 9%.

Phoenix further noted that the comments filed in this proceeding concerned only certain
aspects of PNACC’s news coverage, which represents a small portion of its overall
schedule of general-interest programming. According to Phoenix, the overwhelming
majority of PNACC’s programming was not the subject of any criticism by those who
filed comments. Phoenix also submitted that comments opposing the addition of PNACC
to the digital lists contained unsubstantiated and/or incomplete allegations of hateful or
abusive content. Phoenix stated that most of the criticism is related to Phoenix’s Hong
Kong-based Chinese channel, not its North American feed of the service, PNACC.
According to Phoenix, with one exception, the programs specifically referred to in the
comments were not aired by PNACC and those that were aired by Phoenix’s Hong Kong
service were in fact broadcast several years ago. According to Phoenix, only one
program cited by those who submitted comments as proof of an alleged pattern of hatred
and lies had actually been broadcast by PNACC. Phoenix further stated that, whether or
not one agrees with the comments made in that one program, an episode of China
Forum, it is certainly not indicative of a pattern.

With respect to PNACC’s other news programming, Phoenix stated that many of the
comments filed were complaints about the quantity and type of news coverage offered to
viewers on certain issues. Phoenix stated that, contrary to what was suggested by some of
those who filed comments, PNACC did report on SARS in China even before China
officially admitted the impact, and has also reported extensively on AIDS in China.
Phoenix also stated that PNACC has reported on Taiwan extensively, carrying live
unedited coverage of presidential and legislative elections, and has provided political
leaders in Taiwan with an opportunity to present their views.

Phoenix also stated in its reply that it fully intends to comply with the provisions of the
relevant codes that govern Canadian broadcasters.



Addition of the Urdu-language Service PTV

21.  The Commission did not receive any comments that specifically addressed the addition
of PTV to the digital lists.

Addition of the Russian-language service Channel One

22.  The Commission received over 40 comments by individuals in support of the addition of
Channel One to the digital lists, including two petitions containing 19 names. Ethnic
Channels Group Limited (ECGL) filed the only opposing comment. ECGL expressed
concern that Channel One intended to retain exclusive or preferential programming rights
for its programming. Further, ECGL submitted that the sponsor had provided no
evidence of demand from the affected community, arguing that the mere fact that a
service is sponsored by the CCTA does not constitute evidence of demand.

23.  Inresponse to concerns raised by ECGL, the CCTA noted that the service provider for
Channel One had satisfied the Commission’s requirements in respect of program rights
when it provided undertakings that it had obtained all necessary rights for the distribution
of its programming in Canada and that it did not hold, would not obtain, nor would it
exercise, preferential or exclusive programming rights in relation to the distribution of
programming in Canada. With regard to evidence of demand, the CCTA stated that
comments and petitions filed in support of the service constitute a strong expression of
support and demonstration of demand from within Canada’s Russian community.

Other issues raised by parties

24. FPTV and ECGL suggested, among other things, that the distribution of a third-language
general-interest non-Canadian service be subject to a “buy-through” requirement,
whereby subscribers purchasing the non-Canadian service would also have to purchase at
least one Canadian Category 2 service in the same principal language, where such a
service was available. These parties, as well as Fairchild, also suggested other changes to
the requirements established in Improving the diversity of third-language television
services — A revised approach to assessing requests to add non-Canadian third-language
television services to the lists of eligible satellite services for distribution on a digital
basis, Broadcasting Public Notice CRTC 2004-96, 16 December 2004 (Public Notice
2004-96), with regard to the packaging and offering of services.

25.  Bell ExpressVu' proposed that the Commission require non-Canadian programming
services to provide access to their respective services to all BDUs as soon as practicable
and on comparable terms and conditions, as a condition of remaining on the digital lists.

! Bell ExpressVu Inc. (the general partner), and BCE Inc. and 4119649 Canada Inc. (partners in BCE Holdings G.P., a
general partnership that is the limited partner), carrying on business as Bell ExpressVu Limited Partnership



26.

217.

28.

29.

30.

Commission’s analysis and determinations
Addition of services

In Public Notice 2004-96, the Commission set out its revised approach to the assessment
of requests to add non-Canadian third-language television services to the digital lists, as
well as specific information that Canadian sponsors must file in support of their requests.

In Public Notice 2004-96, the Commission stated that, going forward, requests to add
non-Canadian, general-interest, third-language services to the digital lists would
generally be approved, subject, as appropriate, to new distribution and linkage
requirements, as described in that Public Notice, regarding the packaging and offering of
such services in conjunction with Canadian third-language, general-interest services.
These distribution and linkage rules were subsequently set out in Distribution and
linkage requirements for Class 1 and Class 2 licensees, Broadcasting Public Notice
CRTC 2005-45, 11 May 2005 (Public Notice 2005-45), and Linkage requirements for
direct-to-home (DTH) satellite distribution undertakings, Broadcasting Public Notice
CRTC 2005-46, 11 May 2005 (Public Notice 2005-46).

The Commission is of the view that the issues raised by FPTV with regard to the addition
of RTPi and Globo TV concerning whether the Portuguese community is sufficiently
served and the cost and impact of non-Canadian third-language services, were raised and
considered in the proceeding leading to Public Notice 2004-96. The Commission finds
nothing on the record of this proceeding to persuade it that a departure from the

approach set out in Public Notice 2004-96 is warranted with regard to the two
Portuguese-language services that CCTA has requested be added to the digital lists.

As to comments regarding the two Chinese-language services proposed for addition to
the digital lists, the Commission similarly finds nothing on the record of this proceeding
to warrant a departure from the general approach set out in Public Notice 2004-96. With
specific regard to allegations by some parties with respect to PNACC’s coverage of
Falun Gong, the Commission notes that these parties provided no specific evidence on
which the Commission could base a conclusion that PNACC has or would be likely to air
abusive comment or abusive pictorial representations that, when taken in context, would
tend to or be likely to expose Falun Gong practitioners to hatred or contempt on the basis
of race, national or ethnic origin, colour, religion, sex, sexual orientation, age, or mental
or physical disability. The Commission further notes Phoenix’s submission that much of
the programming about which parties expressed concern was distributed on its Hong
Kong service but not on PNACC. Phoenix also stated that it would comply with the
provisions of the relevant codes that govern Canadian broadcasters.

With regard to issues related to program rights raised by ECGL in the context of the
request to add Channel One, Public Notice 2004-96 states that, in order to be added to
the digital lists, a non-Canadian service must hold all necessary rights to the distribution
of its programming in Canada and that it “must not hold, will not obtain, nor will it
exercise, preferential or exclusive programming rights in relation to the distribution of
programming in Canada.” Sponsors for the addition of a non-Canadian service to the



31.

32.

33.

34.

35.

digital lists must provide undertakings from the non-Canadian service to that effect. The
Commission notes that these undertakings were provided with the CCTA’s request. If
any non-Canadian service on the digital lists were found to have exercised preferential or
exclusive programming rights in Canada, the Commission could consider its removal
from the digital lists.

In response to ECGL’s suggestion that the sponsorship of a service does not constitute
evidence of demand, the Commission notes that, in accordance with the information
requirements set out in the appendix to Public Notice 2004-96, the Commission requires
that the sponsor of the service provide evidence of demand as gathered through
discussions with distributors (emphasis added). Since the CCTA is a national
organization representing over 70 licensees of cable BDUs, the Commission considers
that the CCTA’s sponsorship of Channel One to be sufficient evidence of demand.

Other issues

With respect to the suggestion by FPTV and ECGL that the distribution of a
third-language general-interest service be subject to a “buy-through” requirement that
would require a subscriber to a purchase a Canadian Category 2 service in the same
language where available, and other suggested changes to the approach set out in Public
Notice 2004-96 made by these parties as well as Fairchild, the Commission notes that it
only recently considered its assessment of requests for the addition of non-Canadian
third-language services to the digital lists, resulting in the approach set out in Public
Notice 2004-96. The Commission considers that the suggestions in question amount to a
request that the Commission revisit the approach established in Public Notice 2004-96.
The Commission is not prepared to undertake such a review at this time.

As to Bell ExpressVu’s proposal, the Commission considers that there is nothing on the
record of this proceeding to suggest that any of the services at issue in this proceeding
intend to make themselves available only to certain distributors or to provide
significantly better terms to certain distributors.

Conclusion

Consistent with the approach set out in Public Notice 2004-96, the Commission
approves the addition of the six services that are the subject of these requests to the
digital lists. The six services have therefore been added to the revised lists attached to
this notice.

Distribution of these services is subject to the distribution and linkage rules that apply to
third-language general-interest services added to the digital lists after 16 December 2004
as set out in Public Notice 2005-45 and Public Notice 2005-46. Those rules require that
any BDU wishing to distribute the service to also make available a general-interest
Category 2 service in the same principal language, provided that one has been launched.



The rules also require that, where a sponsored general interest non-Canadian
third-language service offers 40% or more of its programming in any of the Cantonese,
Mandarin, Italian, Spanish, Greek or Hindi languages, the non-Canadian service may
only be distributed to customers who also subscribe to the analog service operating in the
same language.

Secretary General

This document is available in alternative format upon request, and may also be examined
in PDF format or in HTML at the following Internet site: http://www.crtc.gc.ca



http://www.crtc.gc.ca/

Appendix A to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105

Section A

List of Part 2 Eligible Satellite Services

Learning and Skills Television of Alberta
Saskatchewan Communications Network (SCN)
Télé-Québec (STQ)

TVOntario (TVO and TFO)

Open Learning Agency (Knowledge Network)
Atlantic Satellite Network (ASN)

CFTU-TV Montréal

CBC English-language Television Service
CBC French-language Television Service

WHDH-TV Boston/WGRZ-TV Buffalo/WPTZ Burlington/
WDIV Detroit/WICU-TV Erie/KARE Minneapolis/
KHQ-TV Spokane/KING-TV Seattle

WGBH-TV Boston/WNED-TV Buffalo/WETK Burlington/

WTVS Detroit/WQLN Erie/KSPS-TV Spokane/KCTS-TV Seattle

WBZ-TV Boston/WIVB-TV Buffalo/WCAX-TV Burlington/
WSEE Erie/WTOL-TV Toledo/WCCO-TV Minneapolis/
KREM-TV Spokane/KIRO-TV Seattle/WWJ-TV Detroit
WCVB-TV Boston/WKBW-TV Buffalo/WVNY Burlington/
WXYZ-TV Detroit/ WIET-TV Erie/KSTP-TV Minneapolis/
KXLY-TV Spokane/KOMO-TV Seattle

WUTYV Buffalo/WFFF-TV Burlington/WFTC Minneapolis/
WUHF Rochester/KAYU-TV Spokane/KCPQ Tacoma/
WFEXT Boston

ART America

The Arts and Entertainment Network (A&E)

BBC World

Black Entertainment Television (BET)

Cable News Network (CNN)

CNN Headline News (CNN-2)

Cable Satellite Public Affairs Network (C-Span)

IND*

NBC*

PBS*

CcBS*

ABC*

FOX*



Consumer News and Business Channel (CNBC)

Court TV

Deutsche Welle

The Filipino Channel

The Golf Channel

The Learning Channel

Radio-France outre-mer (RFO1)*

The Silent Network (Kaleidoscope)

Speed Channel

Spike TV

TV Japan

TV Polonia

The Weather Channel (TWC)

WMNB-TV: Russian-American Broadcasting Company

Licensed pay audio programming undertaking(s)**
Section B

KSTW (IND) Tacoma/Seattle*

KTLA Los Angeles

KWGN-TV Denver

WGN-TV Chicago

WPIX New York City

WSBK-TV Boston

WTBS Atlanta

WUAB-TV (IND) Cleveland*

WWOR-TV New York City

American Movie Classics

Comedy Central

Game Show Network

Lifetime Television



*%

*kk

Section C

Playboy TV***
Turner Classic Movies
Received from a licensed SRDU

A pay audio programming undertaking may not be used for linkage purposes for
the distribution of any non-Canadian eligible satellite services.

Playboy TV is only authorized for distribution at the specific request of a
subscriber. Distributors are not permitted to package Playboy TV in such a way
that subscribers are obligated to purchase Playboy TV in order to purchase any
other programming service. Distributors are required to take measures to fully
block the reception of both the audio and video portions of Playboy TV to
subscribers that request it not be receivable in their home (in either unscrambled
or scrambled analog form).

Authorization for the services in Sections A and B is subject to the following:

- In the case of signals received from a licensed SRDU, ASN, the CBC English-
and French-language Television Services and foreign satellite services,
licensees are required to enter into the necessary contractual arrangements for
such carriage.

- Licensees that distribute a PBS signal received at the local head end by
terrestrial transmission may distribute one PBS service received from a licensed
SRDU. All other licensees may distribute a maximum of two PBS services
received from a licensed SRDU. Licensees may not distribute the signal of more

than one affiliate of the same commercial U.S. network, received from a licensed
SRDU, unless otherwise authorized pursuant to a condition of licence.

List of Part 2 Eligible Satellite Services for Digital Distribution Only
Al Jazeera*

ART Movies

Bloomberg Television

BVN-TV

Canal SUR

Channel One Russia Worldwide TV
CineLatino

Discovery Wings

Eternal Word Television Network
Eurochannel

EuroNews



Eurosportnews

Fox News

German TV

Grandes Documentales de TVE

KTO

Mezzo

MSNBC

Muslim Television Ahmadiyya

Network TEN (Australia)

New Tang Dynasty Television (NTDTV)

NFL Network

Oxygen Network

Paris-Premiére

Phoenix North American Chinese Channel (PNACC)
Planéte

PTV-Prime USA

Radio Television Portugal International (RTPi)
RAI International 2

Romanian Television International (RTVI)
RTV Palma

Sony Entertainment Television Asia (SET Asia)
TRACE TV

TV Globo Internacional

TV Land

TV3 Republic of Ireland

TV3 Television Network (New Zealand)

TV4 Television Network (New Zealand)
Utilisima

On the condition that the licensee has a condition of licence governing the



distribution of Al Jazeera
Authorization for the services in Section C is subject to the following:

- Licensees are required to enter into the necessary contractual arrangements for
carriage of these foreign satellite services.

- Providers of these foreign services must have obtained and must remain in
possession of all necessary rights for the distribution of their programming in
Canada.

- Providers of these foreign services must not hold, nor try to obtain, nor
exercise, preferential or exclusive programming rights in relation to the
distribution of programming in Canada.



Appendix B to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105

List of Part 3 Eligible Satellite Services
Learning and Skills Television of Alberta
Saskatchewan Communications Network (SCN)
Télé-Québec (STQ)
TVOntario (TVO and/et TFO)
Open Learning Agency (Knowledge Network)
Atlantic Satellite Network (ASN)
Aboriginal Peoples Television Network (APTN)

CBC English-language Television Service
CBC French-language Television Service

The programming service of any licensed television programming
undertaking*

WHDH-TV Boston/WGRZ-TV Buffalo/WPTZ Burlington/ NBC
WDIV Detroit/WICU-TV Erie/KARE Minneapolis/
KHQ-TV Spokane/KING-TV Seattle

WGBH-TV Boston/WNED-TV Buffalo/WETK Burlington/WTVS Detroit/ PBS*
WQLN Erie/KSPS-TV Spokane/KCTS-TV Seattle

WBZ-TV Boston/WIVB-TV Buffalo/WCAX-TV Burlington/ CBs
WSEE Erie/WTOL-TV Toledo/WCCO-TV Minneapolis/
KREM-TV Spokane/KIRO-TV Seattle/WWJ-TV Detroit

WCVB-TV Boston/WKBW-TV Buffalo/WVNY Burlington/WXYZ-TV ABC*
Detroit/ WIET-TV Erie/KSTP-TV Minneapolis/KXLY-TV Spokane/
KOMO-TV Seattle

WUTYV Buffalo/WFFF-TV Burlington/WFTC Minneapolis/WUHF FOX*
Rochester/KAYU-TV Spokane/KCPQ Tacoma/WFXT Boston

KSTW Tacoma/Seattle IND*
WUAB-TV Cleveland IND*

KTLA Los Angeles
KWGN-TV Denver
WGN-TV Chicago
WPIX New York City

WSBK-TV Boston



WTBS Atlanta

WWOR-TV New York City

American Movie Classics

ART America

The Arts and Entertainment Network (A&E)
BBC World

Black Entertainment Television (BET)
Cable News Network (CNN)

CNN Headline News (CNN-2)

Cable Satellite Public Affairs Network (C-Span)
Comedy Central

Consumer News and Business Channel (CNBC)
Court TV

Deutsche Welle

The Filipino Channel

Game Show Network

The Golf Channel

The Learning Channel

Lifetime Television

Playboy TV **

Radio-France outre-mer (RFO1)*

The Silent Network (Kaleidoscope)

Speed Channel

Spike TV

Turner Classic Movies

TV Japan

TV Polonia

The Weather Channel (TWC)

WMNB-TV: Russian-American Broadcasting Company



*%

Licensed pay audio programming undertaking(s)
Received from a licensed SRDU

Playboy TV is only authorized for distribution at the specific request of a
subscriber. Distributors are not permitted to package Playboy TV in such a way
that subscribers are obligated to purchase Playboy TV in order to purchase any
other programming service. Distributors are required to take measures to fully
block the reception of both the audio and video portions of Playboy TV to
subscribers that request it not be receivable in their home (in either unscrambled or
scrambled analog form).

Authorization for the services in List of Part 3 Eligible Satellite Services is subject
to the following:

- In the case of out-of-province educational services, there should be no objection
on the part of the originating service.

- In the case of signals received from a licensed SRDU, ASN, the CBC English-
and French-language Television Services and foreign satellite services, licensees
are required to enter into the necessary contractual arrangements for such
carriage.

- In the case of licensed television programming undertakings offering TVA or CTV
programming, a licensee also distributing the signal of a local TVA or CTV affiliate
shall delete the duplicate programming from the services received from a licensed
SRDU or substitute the local service(s) when the programming is identical.

- Licensees that distribute a PBS signal received at the local head end by
terrestrial transmission may distribute one PBS service received from a licensed
SRDU. All other licensees may distribute a maximum of two PBS services received
from a licensed SRDU. Licensees may not distribute the signal of more than one
affiliate of the same commercial U.S. network, received from a licensed SRDU,
unless otherwise authorized pursuant to a condition of licence.

List of Part 3 Eligible Satellite services for Digital Distribution Only

Al Jazeera*

ART Movies

Bloomberg Television

BVN-TV

Canal SUR

Channel One Russia Worldwide TV

CinelLatino

Discovery Wings

Eternal Word Television Network

Eurochannel



EuroNews

Eurosportnews

Fox News

German TV

Grandes Documentales de TVE

KTO

Mezzo

MSNBC

Muslim Television Ahmadiyya

Network TEN (Australia)

New Tang Dynasty Television (NTDTV)

NFL Network

Oxygen Network

Paris-Premiére

Phoenix North American Chinese Channel (PNACC)
Planéte

PTV-Prime USA

Radio Television Portugal International (RTPi)
RAI International 2

Romanian Television International (RTVI)
RTV Palma

Sony Entertainment Television Asia (SET Asia)
TRACE TV

TV Globo Internacional

TV Land

TV3 Republic of Ireland

TV3 Television Network (New Zealand)

TV4 Television Network (New Zealand)

Utilisima



On the condition that the licensee has a condition of licence governing the
distribution of Al Jazeera.

Authorization for the services eligible for digital distribution only are subject to the
following:

- Licensees are required to enter into the necessary contractual arrangements for
carriage of these foreign satellite services.

- Providers of these foreign services must have obtained and must remain in
possession of all necessary rights for the distribution of their programming in
Canada.

- Providers of these foreign services must not hold, nor try to obtain, nor exercise,
preferential or exclusive programming rights in relation to the distribution of
programming in Canada.



Appendix C to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105

List of DTH Eligible Satellite Services

Section A
ART America
The Arts and Entertainment Network (A&E)
BBC World
Black Entertainment Television (BET)
Cable News Network (CNN)
CNN Headline News (CNN-2)
Cable Satellite Public Affairs Network (C-Span)
Consumer News and Business Channel (CNBC)
Court TV
Deutsche Welle
The Filipino Channel
The Golf Channel
The Learning Channel
The Silent Network (Kaleidoscope)
Speed Channel
Spike TV
TV Japan
TV Polonia
The Weather Channel (TWC)
WMNB-TV: Russian-American Broadcasting Company
Radio France outre-mer (RFO1)
Section B

KSTW (IND) Tacoma/Seattle*
KTLA Los Angeles*

KWGN-TV Denver*



*%

Section C

WGN-TV Chicago*

WPIX New York City*

WSBK-TV Boston*

WTBS Atlanta*

WWOR-TV New York City*

American Movie Classics

Comedy Central

Game Show Network

Lifetime Television

Playboy TV **

Turner Classic Movies

U.S. Superstation

Playboy TV is only authorized for distribution at the specific request of a
subscriber. Distributors are not permitted to package Playboy TV in such a way
that subscribers are obligated to purchase Playboy TV in order to purchase any

other programming service.

Authorization for the services listed in Section A and Section B is subject to the
following:

- Licensees are required to enter into the necessary contractual arrangements for
carriage of foreign satellite services.

Al Jazeera*

ART Movies

Bloomberg Television

BVN-TV

Canal SUR

Channel One Russia Worldwide TV
CineLatino

Discovery Wings

Eternal Word Television Network

Eurochannel



EuroNews

Eurosportnews

Fox News

German TV

Grandes Documentales de TVE

KTO

Mezzo

MSNBC

Muslim Television Ahmadiyya

Network TEN (Australia)

New Tang Dynasty Television (NTDTV)

NFL Network

Oxygen Network

Paris-Premiére

Phoenix North American Chinese Channel (PNACC)
Planete

PTV-Prime USA

Radio Television Portugal International (RTPi)
RAI International 2

Romanian Television International (RTVI)
RTV Palma

Sony Entertainment Television Asia (SET Asia)
TRACE TV

TV Globo internacional

TV Land

TV3 Republic of Ireland

TV3 Television Network (New Zealand)

TV4 Television Network (New Zealand)

Utilisima



On the condition that the licensee has a condition of licence governing the
distribution of Al Jazeera

Authorization for the services listed in Section C is subject to the following:

- Licensees are required to enter into the necessary contractual arrangements for
carriage of these foreign satellite services.

- Providers of these foreign services must have obtained and must remain in
possession of all necessary rights for the distribution of their programming in
Canada.

- Providers of these foreign services must not hold, nor try to obtain, nor exercise,
preferential or exclusive programming rights in relation to the distribution of
programming in Canada.



Appendix D to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105

List of Part 2, Part 3, and DTH Eligible
Satellite Services for Digital Distribution

Al Jazeera*

ART Movies

Bloomberg Television

BVN-TV

Canal SUR

Channel One Russia Worldwide TV
CineLatino

Discovery Wings

Eternal Word Television Network
Eurochannel

EuroNews

Eurosportnews

Fox News

German TV

Grandes Documentales de TVE
KTO

Mezzo

MSNBC

Muslim Television Ahmadiyya
Network TEN (Australia)

New Tang Dynasty Television (NTDTV)
NFL Network

Oxygen Network

Paris-Premiére



Phoenix North American Chinese Channel (PNACC)
Planéte

PTV-Prime USA

Radio Television Portugal International (RTPi)
RAI International 2

Romanian Television International (RTVI)

RTV Palma

Sony Entertainment Television Asia (SET Asia)
TRACE TV

TV Globo Internacional

TV Land

TV3 Republic of Ireland

TV3 Television Network (New Zealand)

TV4 Television Network (New Zealand)
Utilisima

On the condition that the licensee has a condition of licence governing the
distribution of Al Jazeera

Authorization for the above-noted services is subject to the following:

- Licensees are required to enter into the necessary contractual arrangements for
carriage of these foreign satellite services.

- Providers of these foreign services must have obtained and must remain in
possession of all necessary rights for the distribution of their programming in
Canada.

- Providers of these foreign services must not hold, nor try to obtain, nor exercise,
preferential or exclusive programming rights in relation to the distribution of
programming in Canada.

Authorization for the services set out in all of the lists contained in Appendices A
through D is subject to the following:

When any of these lists of eligible satellite services are replaced by another list, the
only authorized services will be those contained in the most recent list, accordingly
these lists supersede the lists dated 8 August 2005.



	Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105
	Introduction
	Appendix A to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105
	List of Part 2 Eligible Satellite Services
	List of Part 3 Eligible Satellite Services
	List of Part 3 Eligible Satellite services for Digital Distr

	Appendix C to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105
	List of DTH Eligible Satellite Services
	Appendix D to Broadcasting Public Notice CRTC 2005-105



